optimizirani sadržaj

5 koraka do optimiziranog sadržaja na webu

by Andreja Rambrot Malenica
515 views

Široko je područje digitalnog marketinga i sasvim je razumljivo da nećete sve njegove smjerove svladati brzo i lako. Ako ste kreativka u duši, pisanje sadržaja i društvene mreže bit će vam mačji kašalj, dok biste se na kraticama SEO i SEM već mogle prelomiti.

Što je SEO?

Upravo je SEO, eng. search engine optimization iliti optimizacija za tražilice mnogima najveća enigma svijeta internet marketinga, zbog čega se u nastavku bavim njime.

Prije nego krenemo na konkretne korake kako optimizirati sadržaj na webu, želim da shvatite da se iza kratice SEO ne krije samo optimizacija sadržaja, već i cjelokupne web stranice i korisničkog iskustva. Ukratko, preko 200 aktivnosti utječe na algoritam tražilica poput Googlea, Binga ili DuckDucka, za koje trebamo optimizirati sadržaj i stranicu. Google kao najveća tražilica u svijetu, naravno, tih 200 aktivnosti krije kao zmija noge, dok je na stručnjacima za SEO da sami otkriju koje radnje će njihov sadržaj dovesti na Googleov tron, a koje neće.

Kako ne želim da se ovaj članak pretvori u egipatski svitak, za više informacija slobodno mi se obratite osobno, dok se u nastavku fokusiram na onih pet najvažnijih koraka do SEO optimizacije sadržaja.

Korak 1: Istražite ključne riječi

Prva i osnovna stvar u optimizaciji sadržaja je istraživanje ključnih pojmova. Ako vam SEO nije strani pojam, tu ćete koristiti alate poput Google Keyword Plannera, Ubersuggesta, Semrusha, Google Trendsa i Google Serch Consolea. No ako vam sve ovo zvuči nepoznato, najjednostavniji način da istražite što se gugla na internetu je sljedeći. Jednostavno upišite neku ključnu riječ u tražilicu i pratite koje slične ključne riječi vam Google sugerira.

Obratite pozornost na padajući izbornik, ali i povezana pretraživanja na dnu prve stranice Googlea.

Ukratko, koje ključne riječi funkcioniraju za vas? One koje se pretražuju niti premalo niti prečesto. A to su ove koje vam je Google sugerirao.

Korak 2: Napišite sadržaj

Nakon što ste istražile ključne riječi, vjerujem da ste došle do ideje kako ćete strukturirati svoj članak. Moja topla preporuka je da ne pišete članak za svaku ključnu riječ, već naglasak stavite na duži članak, koji će imati nekoliko podnaslova – a to su ključne riječi do koji ste došle istraživanjem.

Naime, Google preferira duže članke, od barem 3.000 riječi. Fun fact – Kada objavljujete bilo kakav sadržaj na webu, svakako pazite da ima više od 300 riječi, koliko je minimalno potrebno da ga Google indeksira, odnosno prikaže na tražilici.

Gdje provjeriti broj riječi i znakova?

Pa u Wordu! Na dnu dokumenta, s njegove lijeve strane, kliknite na „words“, nakon čega će vam se otvoriti Word Count.

Korak 3: Optimizirajte sadržaj

Nakon što ste sadržaj napisali i prebacili ga u CMS (sustav za upravljanje sadržajem), npr. WordPress, vrijeme je da sadržaj optimizirate. Dva su načina.

  • Optimizacija sadržaja ključnim riječima: ključnu riječ stavit ćete u glavni naslov (H1), nekoliko podnaslova, u prvi paragraf te u alt-text fotografije.
  • Stilizacija sadržaja: Nekoliko važnih ključnih riječi ćete boldati, veće odlomke podijelit ćete u manje i dodati im podnaslove, dok ćete iza svake misli, odnosno 2-3 rečenice ostaviti prazan red radi lakšeg čitanja sadržaja.

Korak 4: Poigrajte se meta naslovom i meta opisom

Među ključnim elementima za SEO sadržaja su meta naslov i meta opis. Pojednostavljeno rečeno, to je onaj sadržaj koji vam Google izbaci tijekom pretraživanja. Evo primjera:

Ako se dosad niste pozabavile meta naslovom i opisom, onda je Google uzeo prvu rečenicu iz vašeg teksta i izbacio je ovdje. No to nije najbolja praksa, budući da je u takvim situacijama  najčešće došlo do gubljenja konteksta.

Gdje onda same možete ispisati meta naslov i meta opis?

Pa u CMS-u koji koristite. Ovako to izgleda u WordPressu. Ispod mjesta na kojem „lijepite“ članak, nalazi se plug-in Yoast SEO (ako ste ga naravno prethodno instalirali, što je za vas besplatno).

Tu upisujete meta naslov i meta opis koji će se pojavljivati tijekom pretraživanja vašeg sadržaja na tražilicama.

Ono što je važno upamtiti je to da Yoast SEO uvijek daje rezultate analize pa ako vam sve točkice nisu zelene, već su narančaste ili crvene, plug-in vam zapravo sugerira što još možete napraviti da biste svoj sadržaj što bolje optimizirale.

Korak 5: Dogovorite vanjske suradnje

Posljednji korak u SEO optimizaciji sadržaja koji predlažem je da dođete do što više povratnih linkova (eng. backlinks) s web stranica koje imaju jake domene. To je razlog zašto mnogi poduzetnici često pišu gostujuće članke za razne portale ili plate promotivni članak u medijima. Naime, kada linkovi s jakih domena idu prema vašoj web stranici, Googleu i drugim tražilicama to je jasan signal da je vaša web stranica sigurna te da također ima vrijednost za čitatelje.

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More