kako napraviti letak

7 koraka do dizajna vašeg tiskanog promidžbenog materijala

by Anita Radman
800 views

U tiskane promidžbene materijale ubrajamo letke, brošure i plakate i svi oni služe za informiranje korisnika o proizvodima i/ili uslugama i sredstvo su komunikacije.

Kako biste ih što uspješnije sami dizajnirali, potrebno je slijediti neke osnovne smjernice, a u naš primjer uzet ćemo jedan od njih, neka to bude letak koji je ujedno i jedan od najvažnijih promotivnih materijala i provesti vas kroz 7 koraka do savršenog dizajna.

Pa krenimo..

  • DIMENZIJA LETKA

Prije nego počnete išta dizajnirati, odlučite želite li letak dimenzije A4, A5, A6 ili možda American (1/3 od A4). Imajte na umu da je važno da ostavite tzv. napust od minimalno 3mm sa svake strane koji služi tiskari kao orjentir da se pri rezanju ne odreže neki bitni dio sadržaja letka.

Također odlučite hoćete li da vaš letak bude jednostrani ili obostrani.

  • ODLIČNE FOTOGRAFIJE

Pomno birajte slike koje ćete staviti na letak jer su one prvo što će klijent uočiti. Bitno je da su slike dovoljno svjetle, kvalitetne, da privlače pažnju i ostavljaju dobar ukupni dojam. Možete ih istaknuti okvirom ili nekim od specijalih efekata programa u kojem dizajnirate.

  • PRIVLAČAN NASLOV – BUDITE ODVAŽNI

Uz slike, od presudne važnosti da će vas klijent uočiti je naslov. O njemu dobro razmislite jer s njim imate priliku u prvih nekoliko sekundi privući ili odbiti klijenta. Koristite velika slova i fontove koji se lako čitaju, ali zadržavaju pažnju (postoje serifni i sans-serifni fontovi, za naslov birajte sans-serifne fontove).

  • JASAN BODY TEKST

Glavni tekst strukturirajte tako da klijent na prvo čitanje dobije jasne informacije- osnovnu poruku, rješenje problema i poziv na akciju. Morate znati koja je osnovna svrha letka, što njime želite postići i kojoj se ciljanoj skupini obraćate. Odaberite 5-7 glavnih proizvoda ili usluga i istaknite ih tako da ih posebno naglasite npr. kvačicama ili točkama. Tu bi se trebali povezati s klijentom i obratiti mu se izravno sa „vi“. Isključite stručne termine i negativne izraze.

Na dno letka stavite kontakt podatke, informacije o pogodnostima (ako nešto dajete besplatno), a možete staviti i recenzije zadovoljnih korisnika. Dobro je pozabaviti se i kerningom (razmak između slovnih znakova) kako biste postigli balans i čitljivost teksta. Za glavni dio teksta birajte serifne fontove.

  • BOJA

Još jedan iznimno bitan aspekt letka je boja. Boje imaju psihološki učinak na nas i prije odabira, dobro je proučiti kako boje djeluju i što nam podsvjesno govore.

Opće je poznato da boje utječu na naše raspoloženje i emocije pa tako npr. crvena stimulira i povezana je sa ljubavlju, ali previše crvene može djelovati agresivno. Plava umiruje i potiče osjećaj sigurnosti, česta je kao poslovna boja, no previše plave djeuje hladno. Zelena se povezuje s prirodom, stvara umirujući efekt i najlakša je oku, žuta je simbol sreće i optimizma, ali previše žute može uzrokovati glavobolju jer je teška za ljudsko oko. Ljubičasta potiče na meditaciju i kontemplaciju, boja je duhovnosti i kreativnosti, a simbol je i bogatstva. Više o bojama pričati ćemo u nekom idućem članku.

Uvijek birajte letak u boji, crno-bijeli nisu toliko učinkoviti.

  • LOGO

Logo može biti na letku, ali ne mora, no ukoliko ga imate, svakako će vam pomoći brendirati vaše poslovanje da postignete prepoznatljivost.

  • AIDA

AIDA (pažnja, interes, želja, akcija) jedinstven je marketinški alat koji će vam pomoći kod dizajna vašeg letka:

Pažnja – privlačite pažnju ciljne skupine kojoj se obraćate i sviđate im se.

Interes- Što je tu za mene?

Želja- klijent shvaća da je to što nudite od krucijalne važnosti za njega i zadržava letak.

Akcija-  pozivate klijenta da krene u akciju (nazove vas, pošalje e-mail i sl.).

Živimo u digitaliziranom svijetu, no tiskani promotivni materijali i dalje su pri samom vrhu alata za uspješno prezentiranje vašeg poduzeća vašoj ciljnoj skupini, uvijek ih uzmite u obzir.

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More