Kako se elegantno nositi s negativnim komentarima na društvenim mrežama – Vodič za samouvjerene žene

by Vaše Priče
697 views

Znaš li da kad nekog pitaš za savjet da će on prvenstveno dati savjet samom sebi. Nisam baš vjerovala u to kad sam čula, ali napravila sam istraživanje i došla do zaključka da je to zaista istina. Pa pod krinkom da pišem vama odlučila sam napisati članak o emocijama na negativne komentare.

Svi znamo kakve su te društvene mreže,  s jedne strane omogućavaju nam povezivanje i izražavanje, dok s druge strane donose i negativne komentare koji mogu poljuljati našu sigurnost. Bez obzira na to koliko pozitivnih komentara dobili, ponekad nas (gotovo uvijek ako mene pitaš) negativni komentari mogu povrijediti i uznemiriti. U ovom članku, potrudit ću se objasniti kako se elegantno nositi s negativnim komentarima na društvenim mrežama.

Osvijesti svoje emocije

Prvi korak prema postavljanju na negativne komentare jest osvještavanje vlastitih emocija. Prepoznaj kako se osjećaš nakon čitanja negativnog komentara i dopusti si da te emocije prođu. Prihvaćanje tih emocija omogućit će ti da bolje razumiješ zašto te je komentar toliko dotaknuo. Na jednoj poznatoj FB grupi na recenziju o majstorima koji su mi radili kuhinju sam dobila 300-400 divnih komentara, a dva, tri loša. Uzrujala sam se. Jako. Zašto? Ne znam. Sjećam se da mi je prijateljica za dva dana, na moj rođendan, uz čestitku napisala da se skinem s FB jer zna da “visim” tamo i neka dišem. Da koga boli briga za te žene. Bila je u pravu. Ipak priznajem da se jesam uzrujala jer nekako uvijek pamtimo negativno i ta dva tri komentara su bacila sjenu na više stotina onih lijepih. Glupo? Da. Istinito? Isto da. Jače od mene? E, to nije, odlučila sam se izboriti s time.

Dijeli pozitivnost

U trenucima kad se suočavaš s negativnošću, najbolji način da se postaviš jest da odgovoriš pozitivnošću. Uvijek se prisjeti da se negativni komentari često temelje na nesigurnostima i osobnim mišljenjima drugih ljudi. Odgovori s dozom ljubaznosti i zahvali im na njihovom mišljenju. Tvoja pozitivna reakcija može promijeniti ton razgovora. Često se ti ljudi samo žele posvađati pa je tim više bonus ako odgovoriš pozitivno i to spriječiš. U razgovoru imam naviku upitati sugovornika koji je dao loš komentar kako bi on to napravio bolje. Radi, isprobano!

Zadrži  perspektivu

Kad se suočavaš s negativnim komentarima, pokušaj zadržati širu perspektivu. Razmisli o svim pozitivnim komentarima i podršci koju dobijaš od svoje zajednice. Jedan negativan komentar ne bi trebao narušiti sve pozitivne trenutke koje si doživjela.

Izbor riječi je ključan

Kad odlučiš odgovoriti na negativan komentar, biraj riječi pažljivo. Oštrouman odgovor koji ne vrijeđa, može pomoći u smirivanju situacije. Izbjegavaj agresivne reakcije koje mogu samo produbiti konflikt. Najbolje bi bilo, što je ponekad jako teško, ne odgovoriti barem 45 minuta. U tih 45 minuta smislit ćeš bolji odgovor nego da impulzivno pišeš odmah.

Fokusirajte se na svoju vrijednost

Tvoja vrijednost nije određena tuđim mišljenjem. Sjeti se svojih postignuća, talenata i osobnih vrijednosti. Komentari drugih ljudi ne bi trebali umanjiti tvoje samopouzdanje. Bez obzira što neka tamo iz neke grupe sa 150 svojih drama i problema piše to zaista nema veze s tobom. Meni pomogne ona stara “Nije važno što kaže, nego tko kaže”.

Iskoristi negativnost kao motivaciju

Umjesto da dopustiš negativnim komentarima da te obeshrabre, iskoristi ih kao motivaciju za daljnji napredak. Koristi  ih kao priliku da spoznaš što ti smeta i radi na tome.

Prepoznaj kad je vrijeme za ignoriranje

Nisu svi komentari vrijedni tvog  vremena i pažnje. Nauči prepoznati kad je najbolje ignorirati negativne komentare i usredotoči se na konstruktivne aspekte. Iako su me učili da se na sve odgovara ipak priznajem da svako pravilo ima iznimku. Postoje rijetke situacije kad odgovor zaista nije potreban.

Obrati se prijateljima za podršku

Ovo sam trebala staviti prvo, ovu metodu koristim najčešće i obično uključim više ljudi u neki problem, smijem li negative komentare uopće nazvati problemom? Često mi se dogodi da uz podršku dobijem više različitih viđenja i stavova pa malo budem i zbunjena, ali svakako taj negativni osjećaj i loš trenutak prođe lakše i brže uz njih.

Zadrži humor kao obrambeni mehanizam

Smijeh je moćan način da neutraliziraš negativnost. Umjesto da se osjećaš  povrijeđeno ili ljuto, pokušaj pronaći humor u negativnim komentarima. S duhovitim odgovorom možeš promijeniti ton konverzacije i iznijeti svoju oštroumnost. Sjećam se kad mi je super frend rekao da prestanem svima pričati da ne znam voziti bicikl (zaista ne znam) jer bih se tog trebala sramiti pošto je to opća kultura, a ja sam mu odgovorila da je meni opća kultura to što sam pročitala Danteov Pakao, a on otvoreno priča da nije. Pogledali smo se i počeli smijati. To je bilo prije više od 10 godina, niti ja znam danas voziti bicikl, niti je on pročitao Pakao.

Razvijaj emocionalnu otpornost

Emocionalna otpornost je ključna vještina koja ti pomaže da se nosiš s negativnim komentarima i stresom. Radi na razvijanju te vještine kroz meditaciju, afirmacije i tehnike disanja. Što si emocionalno otpornija, to ćeš češće primjećivati da te neke stvari baš i ne diraju. Od kad sam otkrila meditaciju i razne tehnike opuštanja pitam se kako sam ikada mogla bez njih.

Briši negativnost

Imaj na umu da imaš kontrolu nad svojim društvenim mrežama. Ako naiđeš na toksične ili uvredljive komentare, nemoj se bojati koristiti opciju za blokiranje ili brisanje. Tvoje mentalno zdravlje je važnija od interakcije s negativnim osobama.

Preokreni negativno u pozitivno

Obrati negativnu situaciju u priliku za rast. Možeš koristiti negativne komentare kao inspiraciju za nove ideje ili teme za svoj blog ili sadržaj na društvenim mrežama. Ponekad se najbolji trenuci kreativnosti rađaju iz izazova.

Nauči

Svaki negativan komentar može biti prilika za učenje. Razmisli o tome što možeš naučiti iz tog iskustva i kako možeš primijeniti to znanje u budućnosti. Svaka situacija, pa čak i negativna, može ti donijeti vrijedne lekcije.

Zaključak

Društvene mreže donose različite izazove, ali s pravim pristupom, možeš se elegantno nositi s negativnim komentarima. Osvijesti svoje emocije, zadrži perspektivu i fokusiraj se na svoju vrijednost. Tvoja pozitivna reakcija i samopouzdanje ne samo da će ti pomoći da se uspješno postaviš na negativne komentare, već će te i inspirirati da rasteš kao osoba. Sjeti se, ti si nevjerojatna i samouvjerena žena koja zaslužuje samo najbolje!

O autorici:

Moje ime je Sanja, stojim iza brenda Digisan. Nakon što sam diplomirala ekonomiju odlučila sam se razvijati u svijetu Odnosa s javnošću i završila sam Poslijediplomski studij na tu temu. Nakon toga otkrivam da mi se sviđa komunikologija i razvija se ljubav prema društvenim mrežama. Danas učim druge kako pisati, što pisati, kako se postaviti u zahtjevnim situacijama te kako voditi profile na društvenim mrežama. Osmislila sam i program Od riječi do oglasa, od ideje do kupca koji govori o komunikaciji prema ciljanoj populaciji (buyer personi) s ekonomske strane i sa strane komunikologije. Više na

Sanja Martinović| vođenje profila|pisanje objava i svih tekstova (@digisan.hr)

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More