Kako upravljati energijom kroz dan – vaši savjeti

by Lana Matica
kako upravljati energijom

Energija je jedan od važnih elemenata svakog od nas, koji rijetko spominjemo u smislu resursa koji imamo.

Često prođe puno godina prije nego upoznamo načine i mehanizme kojima ovim resursom možemo i namjenski upravljati, bilo da je riječ o smanjenju njegove potrošnje ili obnavljanju istog. Bez obzira na to kako izgleda nečiji dan, razina energije koju svaka od nas ima varira kroz isti, ovisno o situacijama u kojima se nađemo i ljudima sa kojima dolazimo u interakciju.

Sa rastom razine svijesti o važnosti mentalnog uz fizičko zdravlje, razvija se i sve veći broj metoda koje nam učinkovito i u kratkom roku mogu pomoći u kontroli levela energije. Važan faktor u izboru prave metode za sebe je i poznavanje činjenice da li trošimo previše energije općenito ili ne obnavljamo svoje rezerve dovoljno često.

Uz ovu činjenicu, bitno je odrediti koju vrstu umora trenutačno osjećamo (fizički, emocionalni ili mentalni), kako bi odredili pravo rješenje za sebe. Najčešći razlog zbog kojeg potrošenu energiju ne vraćamo onoliko brzo koliko bismo željele jest loša prehrana i nedostatak kvalitetnog sna.

U slučaju burnouta ili potrošnje gotovo svih zaliha energije, nije dovoljno samo biti neaktivna. Našem tijelu i umu potrebna je prava vrsta odmora, kako bi ponovno dosegli optimalne radne razine – to je moguće postići ili u obliku potpunog opuštanja ili u obliku prelaska na drugu vrstu aktivnosti sa trenutačne koju radimo (npr. sa umnog rada na kretanje).

Kako upravljati energijom

Prije nekoliko mjeseci pitala sam vas kako upravljati energijom i dobila sam odlične odgovore! Neki od vaših najčešćih savjeta za upravljanje energijom kroz dan uključuju:

  • kratku tjelovježbu ili šetnju (dovoljno je i 10 minuta)
  • slušanje glazbe
  • ples
  • mindfulness metode
  • svjesno disanje (preporuke za Wim Hof metodu)
  • šalica čaja, kave ili drugog napitka po izboru
  • čišćenje životnog prostora
  • razgovor sa osobom od povjerenja
  • meditacija
  • pisanje dnevnika zahvalnosti/radosti/navika

Uz navedene, dodajem još pet prijedloga za uštedu/rekuperaciju energije:

  • budi i živi u skladu sa svojim tipom energije (jutarnji/večernji)
  • ostani hidratizirana uz puno vode
  • odmakni tehnologiju od sebe
  • radi nešto sa rukama
  • podijeli rad sa drugima (delegiranje radnih zadataka)

Pazite na svoju dnevnu energiju, redovito punite zalihe i investirajte ju u najbolje moguće svrhe!

Ako ti se svidio ovaj članak, pročitaj više o self-managementu u biznisu.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More