Tko je mentor (za tebe)?

by Martina Žgomba
863 views

Mentorstvo je proces u kojem mentor daje osobi koju mentorira smjernice, metode i alate pomoću kojih osoba može doći do točke gdje je on sada. Iz navedenog možemo zaključiti da je mentor osoba koja nesebično dijeli svoje vještine, znanje i iskustvo. Na taj način pomaže drugome da raste i razvija se. Ne postoji univerzalni odgovor ni mjera za odlučivanje tko je dobar ili loš mentor. Osobno smatram da ne postoji loš mentor već loš mentor za tebe.

Imati mentora nam daje uvid u širu sliku i iskustvo koje mi još nemamo. Također, mentor ti štedi vrijeme. On je već sve to prošao i može ti dati konkretne smjernice kako prevazići ili izbjeći određene prepreke (izazove) na putu.

Na što obratiti pažnju prilikom odabira mentora?

  1. Znanja i vještine – Zapitaj se koje su tvoje sadašnje vještine i poslovna načela te hoće li se i u kojem smjeru mijenjati na putu poslovnog razvoja. Provjeri koja znanja i vještine želiš posjedovati te pronađi mentora sa istima.
  2. Sposobnost slušanja tvojih želja i potreba te uvažavanje istih. Svima treba mentor koji zna saslušati te da na temelju toga pruži konkretne odgovore i smjernice.
  3. Spremnost da podijeli svoje znanje i iskustvo, iskreno i bez zadrške.
  4. Pružanje povratne informacije na konstruktivan i motivirajući način.
  5. Dobar mentor će te znati motivirati i omogućiti da sam donosiš odluke.

Kako odabrati mentora koji je za tebe?

  1. Područje mentoriranja – prije svega je važno definirati iz kojeg područja ti je potreban mentor. Razmišljaš li o pokretanju vlastitog poslovanja? Čime se misliš baviti? Jesi li već u poduzetničkim vodama ali osjećaš kao da si došla do točke gdje ne znaš kako dalje? Trebaš li mentoriranje iz područja marketinga/društvenih mreža/povećanje cijena/osmišljavanje novih proizvoda/povećanje cijena? Sasvim je normalno da ćeš u različitim fazama poslovnog razvoja trebati i različitu vrstu mentora.
  2. Odredište – zapitaj se gdje želiš biti za x godina i pronađi mentora koji se nalazi točno tamo. Definiraj si što točno želiš postići mentoriranjem, koji je tvoj konačni cilj.
  3. Vrijednosti – Tvoje temeljne vrijednosti se neće značajno ili uopće promijeniti u različitim profesionalnim fazama zato je jako važno da pronađeš mentora s kojim dijeliš iste ili slične vrijednosti. Ako pronađeš mentora koji dijeli s tobom istu poslovnu filozofiju, ali ne i osobne vrijednosti taj odnos se neće održati. Niti jedan mentor neće dijeliti s tobom sva tvoja uvjerenja, ali jako je važno poznavati sebe te odrediti od kojih vrijednosti ne odstupaš i iste tražiš i u mentoru dok u manjem dijelu možete biti različitog mišljenja.
  4. Provjeri da li mentor kojeg si pronašla zaista živi i radi to što podučava druge jer mentor treba biti primjer i dokaz da će te ono što govori dovesti tamo gdje želiš biti.

Učenje i usvajanje novih znanja i vještina je cjeloživotan proces, ali u poslovnom segmentu mentor nam je najpotrebniji u samim počecima, a pogotovo u onim poduzetničkim. Prilikom donošenja odluke o pokretanju poduzetničke priče bitno je i donijeti odluku o izboru adekvatnog mentora.

Mentoriranje je jedan od vrijednijih profesionalnih odnosa koji ćeš imati ako ga znaš mudro odabrati.

You may also like

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More