Knjigovodstvo, nužno zlo ili?

by Ivana Legin
knjigovodstvo

Većina poduzetnika je stava da je knjigovodstvo „nužno zlo“ jer bilježi poslovne događaje koji su se dogodili i predaje PDV obrazac svakog mjeseca na poreznu. Isto tako, velika većina poduzetnika od svojih knjigovođa očekuje da im napišu ugovor o radu, vode knjige, brinu se da je sve po zakonu i po mogućnosti sve to za 500-1.000 kuna jer je to „nužno zlo“ koje ispunjava želje i potrebe države za raznim izvještajima.

Prije nego pronađete knjigovođu/knjigovodstvo, savjetujem ti da se zapitaš sljedeće:

Želim li zaista razumjeti svoje brojeve i donositi poslovne odluke pomoću njih, ili želim i dalje držati glavu u pijesku kao noj i vjerovati da će se nekim čudom sve posložiti?

Većinu ljudi brojevi zastrašuju jer ih ne razumiju, možda ih se čak i boje. Izbjegavaju ih, koliko puta si izbjegla pogledati svoj tekući račun ili poslovni račun svog poduzeća jer te bilo strah što ćeš tamo vidjeti i nisi si željela stvarati stres oko toga? Mnogo puta, zar ne?

Kod predaje godišnjih financijskih izvještaja poduzetnici potpisuju Izjavu o odgovornosti. Ona glasi ovako:

Uprava je odgovorna za pripremu financijskih izvještaja za svaku financijsku godinu, koja daju istinit i vjeran prikaz financijskog položaja Društva, rezultata poslovanja te novčanog toka u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima, i odgovorna je za vođenje vjerodostojne knjigovodstvene evidencije potrebne za pripremu financijskih izvještaja u bilo koje vrijeme. Uprava ima općenitu odgovornost za poduzimanje koraka u cilju očuvanja imovine Društva te u sprečavanju i otkrivanju prijevara i ostalih nepravilnosti.

Uprava je odgovorna za odabir prikladnih računovodstvenih politika, u skladu s primjenjivim računovodstvenim standardima, koje će dosljedno primjenjivati, donošenje razumnih i razboritih prosudbi i procjena, pripremu financijskih izvještaja temeljem principa neograničenosti vremena poslovanja, osim ako je pretpostavka da će Društvo nastaviti s poslovanjem neprimjerena.

Žao mi je ako si mislila da možeš prebaciti odgovornost na knjigovođu. To baš i nije tako, a potpisom svojih financijskih izvještaja i sama bi trebala biti svjesna toga. Ako još nisi ovo osvijestila, vrijeme je da to što prije osvijestiš i da napraviš korake kako bi to promijenila.

Sada kada znaš sve to, da li i dalje misliš da je dobra ideja držati „glavu u pijesku“?

Posljednjih 12 godina provela sam na raznim pozicijama u financijama ali i u menadžmentu. Kako sam bila na obje strane osvijestila sam kako je sve krivo zapravo postavljeno kod većine poduzetnika.

Prvo, svi miješaju knjigovodstvo i računovodstvo. Rijetko tko zna razliku i kako je svima lakše govoriti knjigovodstvo tako i govore. A u konačnici, većina poduzetnika i ima samo „knjigovođu“.

Knjigovođa: se bavi izradom, vođenjem, pohranjivanjem i održavanjem financijske i nefinancijske dokumentacije u različitim institucijama. (LINK: https://e-usmjeravanje.hzz.hr/Search?q=knjigovođa)

Računovođa: vodi brigu o tome da se financijski poslovi u poduzeću obavljaju u skladu s važećim pravilnicima, standardima i zakonskim propisima. Sastavlja bilance, računovodstvene izvještaje i drugo.

Drugo, stava sam da se ovaj sektor nije prilagodio modernom poduzetniku, a moderni poduzetnik ignorira svoje brojeve pa nije ni siguran što zapravo treba. Tebi treba „financijski savjetnik“. Osoba koja će voditi tvoje financijske knjige ali koja će ti dati izvještaje o tvom poslovanju. Trebaš osobu na koju ćeš se moći osloniti kod donošenja svojih poslovnih odluka i koju ćeš moći tražiti savjet. Prekasno je kada je odluka donesena, a svaka odluka se odražava na tvoja financijska izvješća.

Prilikom izbora svog financijskog savjetnika uzmi u obzir sljedeće:

  • da li mu/joj vjeruješ? Osoba koja će se brinuti o tvojem knjigovodstvu je osoba koja će sve znati o tvom poslovanju, bitno je da joj vjeruješ
  • da li si spreman izdvojiti malo više novaca za njihove usluge ali da onda dobiješ i ono što bi trebao dobiti, a to je izvještaje svakog mjeseca, bar jednom mjesečno sastanak sa svojim savjetnikom da porazgovarate o stanju tvog poslovanja…
  • da li je ozbiljan/a? Razmisli dobro da li želiš nekoga tko radi taj posao iz hobija ili honorarno ili nekoga tko je posvetio svoj radni dan tom poslu. O tome uvelike ovisi usluga koju ćeš dobiti.
  • i zapamti, tvoj savjetnik mora svakodnevno pratiti razne propise kako bi bio u toku sa izmjenama i kako bi ti mogao predložiti izmjene u poslovanju kako bi tvoje poslovanje bilo što profitabilnije.

I ne zaboravi, tvoji brojevi pričaju, i više nego što ti misliš. Zato ih slušaj a da bi ih mogla slušati moraš dobiti izvještaje koje ćeš razumjeti  Ne, ne moraš znati knjižiti, ali moraš znati pročitati bilancu i račun dobiti i gubitka i znati bar osnove kako bi znala kako svaka tvoja poslovna odluka utječe na tvoju bilancu a u konačnici i na to koliko ćeš novaca imati na računu.

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More