Sami pišete sadržaj za svoj web? Ovo je OSNOVNO na što paziti!

by Tatjana Zoka
žena na kompjuteri, tekstovi za web

Posljednjih godina definitivno je sve više u trendu porast pojma tekstovi i sadržaj za web stranice. Ako ste velika tvrtka s nekoliko stotina zaposlenih, velika je vjerojatnost da to za vas radi specijalizirana agencija kojoj ste prepustili u ruke cijeli koncept vašeg weba – od vizuala, društvenih mreža pa sve do sadržaja. Ali, ako ste vi ipak mali poduzetnik ili poduzetnica, freelancer, OPG, obrt teško je da ćete si uz par mjeseci rada (pa čak i nekoliko godina) uspjeti priuštiti nekoga da konstantno radi za vas to isto.

Upravo zato, sve se više pokazuje potreba da svatko nauči koje su to osnovne smjernice kod kreiranja i pisanja sadržaja za web.

Danas se nameće pojam da svatko zna pisati. I ne, ne mislim pod tome ništa loše. Pisati i može svatko. Ali, kada se radi o pisanju kojeg će vidjeti javnost, o pisanju koje mora privući vašu ciljanu publiku i buduće klijente – tada kreće pisanje s pravilima. Nije dovoljno sjesti i ‘ajmo danas ovu temu, sutra ovu, ma gle ovo mi se čini zgodno, mogli bismo o tome nešto napisati’.

Bitno: Istraživanje i još malo istraživanja

Kada započinjete svoju poduzetničku priču, svi pričaju o tome da morate imati svoje ključne kupce. Idealne klijente. Persone. Osobe kojima se vi obraćate i kojima vi prodajete svoj proizvod ili uslugu. Ako ste već ušli u poduzetništvo, a pretpostavljamo da jeste, onda vi to već znate. Međutim, tu priča ne staje. Svi mi imamo konkurenciju. A istraživanje nam daje uvid u to što radi konkurencija te istovremeno govori o tome u čemu se to mi možemo istaknuti da radimo bolje. Bolje od njih. Jer istraživanje konkurencije definitivno ne znači i kopiranje. Tako učimo što mi imamo, a oni ne. Kada to znate, lakše ćete napraviti bilo kakav sadržaj za svoj web, a posebice za neizostavne blog postove koji su postali okosnica skoro svake web stranice.

Jako bitno: ključne riječi

Jedan veliki dio istraživanja kojeg morate provesti prije svakog kreiranja sadržaja jest pretraga ključnih riječi. Kroz te riječi pokazujete vašu namjeru koja će zadovoljiti namjeru korisnika i njegov problem. Nikada nemojte koristiti riječi koje nemaju apsolutno nikakve veze s vašim proizvodom i uslugom, koje su stavljene u pogrešan kontekst i fraze koje nisu prirodne. Nemojte ih koristiti ni u govoru, a kamoli u pisanju tekstova i blogova za vaš web. Cilj kod ključnih riječi je izraditi popis najrelevantnijih rezultata jer kupci traže prema ključnim riječima, a vi tako ciljate svoje korisnike.

kompjuter, content

Krenite, ne razvlačite

Dakle, kada ste na webu i kada nešto čitate na webu, nemate puno prostora za manipuliranje. Za opisivanje. Velike uvode i kreativu. Imate doslovno par sekundi kojima ćete privući čitatelja i zato je ono najbitnije reći na početku. Moje godine rada provedene u novinarstvu to su me naučile, a sada upravo to primjenjujem na bilo kojim tekstovima koje pišem. Prvih par rečenica koje ćete napisati su ključne da čitatelj ostane na vašem profilu/tekstu/članku. Zaintrigirajte ga, ali istovremeno pružite sve informacije kroz par riječi koje mu želite reći. A tek nakon toga krenite s onim ‘manje’ bitnim detaljima. Zapamtite, uvod je mamac! Tek tada razrađujete problem i nudite rješenje.

A o čemu da pišem?

Ključno pitanje je ipak za koga pišete i tu se uvijek sjetite osobe kojoj se obraćate. Tako ćete znati što tu osobu zanima, kakva pitanja ima u glavi, što bi vas mogla pitati i slično. Primjerice, ako se bavite prodajom cvijeća i pišete blog postove za svoju web stranicu, mene kao kupca zaista zanima koje cvijeće bi mi uspijevalo tijekom ljeta na sjevernom strani kuće. Zašto ne napisati tekst o tome?

Osim toga, dobre ideje su uvijek da uzmete pitanja koja najčešće dobivate u inbox ili da istražite što se piše po forumima i na društvenim mrežama. Tamo su zajednice ljudi i vjerujte, uvijek ćete naići na neke podatke i pitanja koja možete iskoristiti, a time i potencijalno dobiti prednost ispred konkurencije.

Nikoga ne zanima samo prodaja i ‘mi smo ovo, mi smo ono’

Po meni, ono najbitnije što nikako nemojte raditi u svom sadržaju jest to da natrpane tekst samo informacijama O VAMA i o tome što PRODAJETE. Svakako da je bitna prodaja (zbog nje zbog svi tu) i činjenica da klijenti moraju znati ponešto o vama, ali ipak ne dozvolite da to bude ključno. Nitko ne voli ‘hvalisanja’ i ‘ja, ja, ja’ ili ‘mi, mi, mi’.

  • Nužno je da podignete svijet o svom brendu/tvrtki/usluzi/proizvodi, ali educirajte ljude ZAŠTO oni to nešto vaše trebaju. U čemu će im to pomoći, zašto je dobro, kako im olakšava svakodnevicu, neki problem. To je ključ!!

I iako vam se ne da – uredite tekst!

Nabacane rečenice jedna do druge i hrpa teksta na jednom mjestu nije privlačna baš nikome. Potrudite se malo oko toga da sadržaj koji ste napisali bude vizualno privlačan. To je prvo što ljudi uočavaju i vjerujte mi, veća je vjerojatno da će tada i pročitati. Pazite na naslov jer o njima ovisi hoće li netko uopće kliknuti na sam tekst na webu, koristite nabrajanja (točkice i brojeve vole apsolutno svi i s time nikada nećete pogriješiti) i pišite hijerarhijski.

Iako tu ima puno specifičnih stvari na koje valja paziti, a koje se tiču SEO područja, a o tome drugom prilikom. Za sada, još bih spomenula da pokušate pisati u odlomcima, stavljajte praznine, boldajte ključne riječi, ukosite citate ako ih imate. Sve te male ‘sitnice’ uvelike doprinose samom vizualnom izgledu cijelog vašeg teksta za web, ali i čitavoj stilizaciji, a uz to – veće su šanse da ga netko uopće pročita!

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More